Čo potrebujú vedieť čašníci z nemčiny najviac?
Keď sa učíme nový cudzí jazyk, takmer vždy začíname základnou slovnou zásobou. Tou sú pozdravy, poďakovanie, spýtanie sa na pomoc, zoznámenie. Ak si spomínate na školské časy, viedli sme vo dvojiciach zoznamovacie dialógy, kedy sme sa navzájom pýtali na vek, na to, ako sa máme a odkiaľ pochádzame.
Samozrejme, takáto slovná zásoba je základom pre všetkých, bez ohľadu na vek, povolanie, či pohlavie. Ďalšími lekciami v školských laviciach zvykla byť téma hobby, cestovanie, rodina, domáce zvieratká a podobne. Ak sa ako čašník potrebujete intenzívne venovať nemčine kvôli svojmu povolaniu, takého témy sú pre vás stratou času. Ak si chcete nájsť prácu v zahraničí na pozícii čašník, to najdôležitejšie (čo okrem základných zdvorilostných fráz) potrebujete ovládať je komunikácia so zákazníkom. Nemusia to byť hneď odborné názvy inventáru, no hostia v podniku sa nebudú zaujímať o váš rodokmeň, ale o to, aké jedlá a nápoje si môžu objednať.
Pre vás by mala byť prioritou slovná zásoba zameraná na komunikáciu so zákazníkom, aby ste vedeli hosťa privítať, poradiť mu pri výbere jedál a nápojov, spraviť objednávku, riešiť prípadné sťažnosti a na záver spraviť vyúčtovanie a rozlúčiť sa s hosťom. To všetko by malo prebehnúť s úsmevom a zdvorilosťou, aby bol zákazník spokojný a prišiel znovu. Zoznam 44 najpoužívanejších fráz pre čašníkov si môžete zadarmo po prihlásení prečítať a stiahnuť na odkaze nižšie.